مینوز

این آفت به صورت پروانه ایست که تخم خود را روی سطح زیرین برگ و در کنار رگبرگها قرار می‌دهد و تخم‌ها پس از سپری شدن دوران جنینی به شکل لارو سن اول از سطح زیرین تخم خارج و وارد لایه میانی سطح برگ شده و پس از تغذیه ازآن، برگ را به صورت راه‌راه و حالت توری مانندی در می‌آورد.

تغذیه این لارو ها تا حدودی باعث خسارت قابل توجهی وارد کنند که البته میتوان سم پاشی نمود ولی چون سموم مصرفی برای این آفت دوره کارنس طولانی 15 تا 20 روز دارند بهتر است در زمان هایی که باردهی وجود ندارد سمپاشی شود اما در صورت سمپاشی در زمان بار دهی سعی شود حداقل تا دو هفته از مصرف محصول خیار خودداری گردد.

تریپس

تریپس آفتی است که در شرایط آب و هوایی مناسب اواسط تا اواخر بهار روی برگ های پیاز و بعضی گیاهان مثل توتون، گوجه فرنگی، کلم، چغندرقند، سیب‌زمینی و خیارخارج از گلخانه فعالیت می‌کند. این حشره از روی گیاهان مذکور که در نزدیکی گلخانه هستند بداخل آن نفوز میکند. خسارات تریپس قابل توجه نیست ولی در صورتی که جمعیت آنها خیلی زیاد باشد می‌توانند به بوته ‌ها خسارت وارد کنند برای مبارزه با این آفت اگر قرار است از سم استفاده شود خیلی باید دقت گردد که حتما دوره تاثیر آن قبل از برداشت خیار به پایان رسیده باشد.

معدوم نمودن انواع علف هرز در داخل گلخانه در جلوگیری از طغیان مجدد تریپس بسیار موثر است.